נתחיל (ממש בקצרה) עם הקוראים שקצת מתחברים לעולם השיווק והפרסום. אני ממליץ לכם בחום להירשם כאן לניוזלטר החינמי של אדם טל >>. עם סיום ההרשמה אתם עומדים לקבל סדרת מסרים מבריקים לתיבת האימייל שלכם. זה נכון שהמטרה של המסרים הללו היא שתירשמו בסוף לקורס, אבל אתם עדיין צפויים ליהנות מהדברים שתקבלו לתיבת המייל שלכם. ובינינו – אתם יכולים להסיר את עצמכם מהרשימה בכל רגע נתון.
אדם טל הוא כיום אחד מהאנשים המבריקים בתעשיית האינטרנט ורבים מהאנשים שמחפשים לעבות את הפרנסה החודשית שלהם כבר למדו אצלו וממנו. הוא נחשב גם לאחד הבחורים המעצבנים ביותר בתעשיית האינטרנט ומקפיד להעלות פעם בחודש בערך תמונה שלו ממקום אקזוטי כלשהו ברחבי העולם. "לאנשים קשה להבין כיצד אני מצליח לנהל את האופרציה הגדולה שאני מנהל ובכל זאת להיות כל הזמן בחופשות בחו"ל", פותח אדם טל את הראיון איתו.
אתה יודע שזה מעצבן לראות אנשים אחרים שנמצאים כל הזמן בחופשות בחו"ל, כן?
אני עוסק במקצוע שמאפשר לי לחיות ככה והתחלתי לעסוק בזה מתוך כוונה ברורה לחיות כאלה חיים. זה לא כל כך חשוב אם אתה טס לחו"ל בזמנך החופשי, משתזף בים או מתנדב בעמותה.למרבית האנשים שאני מכיר אין מספיק זמן פנוי בשביל לשנות משהו בחיים שלהם. אתה אומר – טוב, אני אגיע לגיל 55, הילדים שלי יהיו כבר מספיק גדולים ואולי אז יהיה לי מספיק כסף בשביל להצליח קצת ליהנות. זאת המציאות של בערך 95% מהאנשים שאני מכיר. במקום להגיד "ככה זה – קשה לחיות בישראל" הגיע הזמן שאנשים יבינו שיש מה לעשות ושאפשר לעשות את זה גם מישראל
"אנשים מקימים עסק ו-אופס.. הלכו להם החיים.."
אדם טל, אחד האנשים המצליחים בתעשיית האינטרנט בישראל, סלל את דרכו מלמטה. "היתה לי חברה קטנה לבניית אתרי אינטרנט. בניתי אתרי אינטרנט לבעלי עסקים בישראל ונתתי מעצמי המון בכדי ליצור עבורם את אתר האינטרנט שהם חלמו עליו. לאחר זמן קצר מצאתי את עצמי עם 50 לקוחות שיושבים לי על הראש, והאבסורד הוא שכמעט כל הלקוחות שלי עשו יותר כסף ממני. לקח לי כמה שנים להבין שאני חייב להקים במקביל עסק אחר מבלי שיהיו לי לקוחות על הראש."
התחום הלוהט ביותר בתעשיית האינטרנט רק ממשיך לצמוח
"באיזשהו שלב, מישהו הציע לי למכור עבורו מוצרים באינטרנט ולהרוויח מכך עמלה מאוד יפה. מהר מאוד התברר לי שהבחור הזה לא המציא את הגלגל ושיש תופעה מאוד גדולה בעולם האינטרנט שנקראת "אפיליאייט מרקטינג" או "שיווק שותפים". מה שצריך לעשות בכדי להיכנס לעולם הזה הוא למכור מוצרים בשביל מישהו אחר שלמעשה דואג לכל האופרציה, לשילוח ולשירות הלקוחות. וגם, אין לך מחויבות כלשהי כלפי מישהו מסוים – אם לא הצלחת למכור משהו בשביל מישהו אחד אז פשוט תעבור למישהו אחר. התחלתי להתגלגל עם כמה ניסיונות ראשוניים שלי בעולם שיווק השותפים, ולאחר מספר ניסיונות הצלחתי למצוא ערוץ שמכניס לי 25 דולר ביום. מכאן, כל מה שנותר הוא להגדיל את האפיק שמכניס 25 דולר בכל יום ולמצוא כמה אפיקים רווחיים נוספים. במקום להרוויח 25 דולר ביום התחלתי להרוויח 200 דולר ביום ומשם זה צמח במהירות."
נשמע כאילו בחרת פעם נוספת למכור דברים בשביל מישהו אחר.. מה הפואנטה?
"קיימים המון הבדלים ואני כן אשמח להתעכב עליהם. אנשים אומרים לך – "בוא תקליק כאן ותגלה כיצד להרוויח מיליונים", ואני אומר "לא! – קודם כל תבינו קצת מדוע התחום הזה שונה מתחומים אחרים ומהן הסיבות האמיתיות ששווה להתחיל וללמוד אותו עכשיו:
(1) – ראשית, מדובר בתחום שרק יגדל ויצמח.. כשאתה בוחר ללמוד משהו בשנת 2018 אתה לרוב לא יודע אם התחום הזה יהיה בכלל קיים בשנת 2030. אני אומר בוודאות מוחלטת שכל עוד אנחנו מתהלכים בעולם הזה אז גם תחום "שיווק השותפים" ימשיך להתקיים. עסקים תמיד ירצו שמישהו אחר יסייע להם להגדיל את ההכנסות השוטפות שלהם ועולם האינטרנט פתח את הדלת הזאת שלא הולכת להיסגר בקרוב.
(2) – לא צריך להמר על תחום מסוים ולקוות שתאהב אותו גם עוד 20 שנה. היופי ב"שיווק שותפים" הוא שאתה יכול להחליף את תחום העיסוק שבחרת בכל רגע נתון. אם החלטת לפני שנה שאתה מתחיל לקדם גאדג'טים ובאיזשהו שלב החלטת שאתה רוצה להתחיל ולמכור יהלומים – אתה יכול.
(3) – אין צורך להשקיע כסף רב בתחילת הדרך. אם תנסה לפתוח דוכן פלאפל כנראה שתצטרך להשקיע 100,000 ש"ח מבלי שיהיה לך מושג אם תצליח בכלל להרוויח משהו. לעומת זאת, ב"שיווק שותפים" אחד הכללים הכי חשובים שאני מלמד הוא שאפשר להשקיע סכום של 5 דולרים ביום כ"שכר לימוד". ביום שמתחילים להרוויח 6$ על כל 5$ שמוציאים זה הרגע להעביר הילוך ולהשקיע יותר.
(4) – לעבוד בזמן ובמקום שמתאים לך. מכירים את הסיפורים על אלה שעובדים מכל מקום בעולם? אז הנה לכם התחום המושלם שיאפשר לכם חיים מלאי גמישות. לא רק שיש לי המון חברים שמטיילים בעולם תוך כדי העיסוק ב"שיווק שותפים", הם גם יכולים לבחור כמה זמן הם מעוניינים להתעסק בזה בכל יום ויש להם את האפשרות להוריד את הרגל מהגז וליהנות מהנכסים שהם יצרו לעצמם.
(5) – פס ייצור של מיליונרים. אולי הדבר החשוב ביותר כאן – אפשר לעשות מזה באמת המון כסף. מרבית האנשים שנכנסים לתחום הזה בישראל מתחילים את צעדיהם הראשונים איתנו. מדובר בהרבה מאוד חבר'ה צעירים שהתחילו רק השנה וכבר מתקרבים או חצו את קו מיליון השקלים.
אתה עדיין מתעסק ב"שיווק שותפים" או רק מלמד את זה?
בדרך כלל שואלים אותי "למה אתה מלמד אחרים אם אפשר להרוויח מזה כל כך הרבה כסף?". התשובה שלי היא שקודם כל הרווחתי ואני עדיין מרוויח הרבה כסף מ"שיווק שותפים". באיזשהו שלב זיהיתי שאין בישראל מסגרת לימודים פרקטית, אמיתית וכזאת שנותנת לתלמידים את כל הכלים שהם צריכים והחלטתי להרים את הכפפה. הקורס שאנחנו עושים היום הוא לטעמי המקיף ביותר בעולם ובגלל שכל התכנים מועברים בוידאו – זה מאפשר לי למכור את הקורס הכי אטרקטיבי ומקיף שקיים במחיר שאני עדיין יכול להתפרנס ממנו בצורה יפה. הקורס מכיל את כל מה שלמדתי ב-10 השנים האחרונות, דרך וידאו, מדריכים, וובינרים, קבוצת פייסבוק סגורה ואירועים שנתיים של הקהילה. בשנה שעברה מילאנו כמה אולמות בסינמה סיטי רק ממפגש של תלמידים ובוגרים שלנו. כיום אני מרוויח משיווק שותפים סכום של בערך 750,000 ש"ח בשנה, כאשר יתר הזמן שלי מוקדש לקורס ולתלמידים. המשימה שהצבתי לעצמי הייתה לייצר 100 מיליונרים חדשים מקרב התלמידים שלי ואני מתקדם לשם במהירות.
אנשים הולכים ללמוד נדל"ן כי הם יודעים מה זה נדל"ן. איך אתה מצפה שאנשים יקבלו החלטה שהם מתחילים ללמוד תחום מבלי שיהיה להם מושג קלוש אם זה מתאים להם?
קודם כל – אין בן אדם רציני בתעשיית האינטרנט שלא מכיר את תחום ה"אפיליאייט מרקטינג". דבר שני – אני לא רוצה שאף אחד ישלם כסף על קורס לפני שהוא מבין שזה משהו שהוא באמת רוצה ללמוד. אם אנשים היו נרשמים לקורסים שלי מבלי לערוך היכרות ראשונית עם התחום אז היו נוצרות לי הרבה צרות בהמשך. אני נותן למתעניינים לצפות במספר סרטונים, שנותנים "טעימה" ממה שמצפה בהמשך מבלי שהם יידרשו לשלם. מי שמוריד את הסרטונים הראשונים ומרגיש שהתחום הזה בשבילו – שימשיך להתעמק. מי שמוריד את הסרטונים ומרגיש שהוא לא מתחבר אלי או לא מתחבר לתחום – שיקח את מה שהוא למד מהסרטונים ושימשיך בדרכו. זה לגמרי בסדר מצידי..