המשקיעים ובעלי החנויות במרכז המסחרי "השדרה", הנבנה בימים אלה בבית שמש עשו עסקה טובה. קצב הגדילה של העיר בשילוב עם המיקום והחשיבה על קהל היעד צפויים להפוך את המתחם למצליח בישראל
5.7% לשנה – זהו הקצב בו גדלה אוכלוסיית העיר בית שמש. לשם השוואה, קצב הגידול באוכלוסייה היהודית בישראל הוא 1.7% לשנה; וגם קצב הגידול של האוכלוסייה החרדית הכללית נמוך יותר ועומד על 4% לשנה.
בהתאם לנתונים אלו, צפויות להיבנות בעיר עוד 21 אלף יחידות דיור בשנים הקרובות, שיביאו 95 אלף תושבים חדשים לעיר, ובסך הכל, עד 2025, צפויה העיר למנות כרבע מיליון תושבים.
המשמעות: כוח קנייה אדיר בהיקפו, הנמצא במרחב גיאוגרפי מבודד יחסית – כלומר, ללא אלטרנטיבות קרובות שבהן ניתן לבלות ולקנות. לכן, לא מפתיע שבעלי החנויות בפרויקט "השדרה" בבית שמש מרגישים שעשו את עסקת חייהם כשרכשו חנות בקניון שפוטנציאל ההצלחה שלו מובהק והוא עתיד לתת מענה לציבור המקומי כמו גם לתושבי האזור כולו.
גידול משמעותי בכוח הקנייה של החרדים
"70% מהחנויות במתחם כבר נמכרו והרוכשים עשו עסקה מצוינת" אומר מוטי כהן, מנהל השיווק בפרויקט. "בין אם ימכרו את הנכס, ישכירו אותו או אם הם מעוניינים לנהל עסק במקום, הרוכשים שלנו יודעים שהתשואה על ההשקעה שלהם תשתלם מיד עם סיום הפרויקט".
זו אמירה דרמתית, איך אתה יכול להיות כל כך בטוח?
"יש פה חשבון פשוט של מספר גורמים וצריך רק לחבר בינהם. הצמיחה העצומה של בית שמש בשנים הקרובות היא עובדה קיימת, זו אחת הערים הצומחות בישראל. לכל האוכלוסייה הזו אין אלטרנטיבות ברמה ש"השדרה" מציעה, אלא רק מרכז מסחרי ישן באזור הותיק יותר. הצורך הזה, בשילוב עם כוח הקנייה העולה של החרדים בישראל בכלל ובבית שמש בפרט – הופכים את "השדרה" להימור בטוח עבור כל בעל חנות שרוצה שהעסק שלו יפרח" מסביר כהן.
ואכן, אזור בית שמש כולו לא מציע היום מתחם קניות ומסחר מרכזי שנותן את כל השירותים במקום אחד, אך הגדילה של האזור מחייבת פתרונות גם במישור המסחרי. "השדרה" נכנסה לואקום הזה, וכך הפכה לבשורה של ממש, הן עבור קהל הלקוחות הפוטנציאלי אך גם עבור בעלי החנויות והמשקיעים במתחם, שעתידים ליהנות מהפוטנציאל העסקי הברור במקום.
תשואה אטרקטיבית של נדל"ן מסחרי
אחד המאפיינים הייחודיים של פרויקט "השדרה" הוא העובדה שמשקיעים חיצוניים יכולים לרכוש בו חנויות, כך שנפתחת גם בפניהם האפשרות לתשואות המקובלות בעולם הנדל"ן המסחרי – לרוב, כ-8% עד 12%.
אך מעבר לתשואה השוטפת, העובדה שמדובר במתחם הקניות המרכזי עבור עיר כה גדולה כבית שמש, משמעותה עליית ערך משמעותית של החנות בתוך שנים ספורות – כשהרווח האפשרי למי שיידע למכור בזמן, עשוי להגיע למאות אחוזים.
עד כה, 70% מהשטחים במתחם כבר נמכרו וכעת נותרו שטחים אחרונים למכירה, המתאימים לסוגי מסחר שונים: החל משטח של עשרות מטרים בודדים, ועד חנויות בשטח 700 מ"ר – כאשר רוב החנויות הן בשטח של 50 עד 250 מ"ר וההון העצמי הנדרש עומד על 500 אלף ₪.
הודות לביקוש הרב לחנויות במרכז, עומדת בפני הרוכשים האפשרות ליהנות ממימון בנקאי עבור רוב הסכום – כאשר בנק הפועלים מספק ליווי פיננסי לפרויקט.
סופרמרקט, מותגים וגן שעשועים
הפרויקט, שצפוי להיפתח ב-2019, כולל 20 אלף מ"ר על פני ארבע קומות – כאשר אחת מהן כוללת סופרמרקט ענק, קומה נוספת תאכלס חנויות של מותגים מובילים ופופולריים בקרב הציבור החרדי, ובשתי קומות נוספות יהיו שדרות פתוחות של חנויות. תמהיל העסקים כולל בנקים, מסעדות, רשתות מזון, חנויות הלבשה והנעלה וחנויות כלי בית.
מתוך מחשבה מיוחדת על קהל היעד, הפרויקט שתוכנן על ידי האדריכל הנודע גיורא גור ז"ל ונבנה על ידי החברות רובין לנדסמן ורם ישראל, יהיה סגור בשבת. מיקום הפרויקט הוא יתרון נוסף, ברמת בית שמש, בדיוק בין שלוש השכונות החרדיות הגדולות של העיר – מיקום טוב באמצע. בנוסף, גם מי שאין ברשותו רכב יוכל להגיע בקלות שכן המתחם צמוד למסוף התחבורה הציבורית באזור.
ב"שדרה" לא הזניחו אף אלמנט המתחשב באוכלוסייה אליה הוא פונה, והקימו במקום מתחמי פעילויות גם עבור הילדים. כך, תוכל כל משפחה חרדית למצוא את כל הדרוש לה במקום ייעודי אחד.