ביקשתם הצעת משכנתה משני בנקים ואפילו שלושה? אם אין לכם ידע וניסיון בתחום, כנראה שתשלמו על כך ביוקר. ייעוץ מאיש מקצוע יכול לחסוך עבורכם מאות אלפי שקלים, לקצר את התהליך ולחסוך מכם את ניהול המו"מ המתיש מול הבנק

ק' ול', בני זוג צעירים, החליטו להגשים חלום, ולרכוש את הדירה הראשונה שלהם. לאחר שבחרו דירה בנתניה, שמחירה 1.3 מיליון שקל, הבינו ק' ול' כי יצטרכו להשיג משכנתה בגובה 900 אלף ש"ח. הם יצאו ל"מסע קניות", וקיבלו הצעות משני בנקים. אבל רגע לפני שבחרו איזו הצעה לקבל, הבינו בני הזוג שחוסר הידע וההיכרות שלהם עם עולם המשכנתאות עלול לעלות להם מאות אלפי שקלים מיותרים, ופנו לייעוץ מקצועי שאינו קשור לבנק זה או אחר.
"ק' ול' ידעו שאיש מקצוע מנוסה בתחום יוכל לחסוך להם הרבה כסף, בבנייה נכונה של תמהיל המשכנתה", אומר יהודה חברוני, הבעלים של "הגעתם הביתה", שעוסקת בייעוץ משכנתאות וליווי יועצים בתחילת דרכם. "הכנו עבורם תוכנית שמתייחסת להכנסות שלהם וגם לשינויים שצפויים בתא המשפחתי ובכלכלה הישראלית בשנים הקרובות, ואז יצאנו למשא ומתן עם כמה בנקים, עד שהצלחנו להשיג משכנתה בתנאים הטובים ביותר, כולל חיסכון של יותר מ-200 אלף שקל לעומת ההצעות הקודמות".
"למה לוותר על חיסכון של מאות אלפי שקלים?"
חברוני, העוסק בייעוץ משכנתאות והשקעות נדל"ן זה יותר משמונה שנים וצבר לעצמו מוניטין של מומחה בתחום, מספר כי מאז תחילת הדרך, ליווה כבר עשרות רבות של רוכשי דירות שחיפשו פתרון לקבלת המשכנתה המשתלמת ביותר. "הניסיון הרב שצברתי לימד אותי שתכנון נכון של משכנתה הוא הכרחי, ובעל השפעה מצטברת עצומה לאורך החיים. אחרי הכל מדובר בעסקה היקרה ביותר שרובנו נעשה אי פעם, ואם אפשר לחסוך מאות אלפי שקלים, אין סיבה לוותר על כך".
לדברי חברוני, קהל הלקוחות שלו מגוון מאוד. "אני מלווה רוכשים או ממחזרי משכנתה כמעט בכל גיל ומצב משפחתי, מזוגות צעירים שקונים את הדירה הראשונה שלהם, ועד משפרי דיור ואפילו משקיעים. ההחזר החודשי על המשכנתה הוא חלק נכבד מההוצאות החודשיות של משק הבית הממוצע, ותכנון חכם מסייע לייצב אותו ככל האפשר לאורך השנים, לקבל בטחון, לחסוך עוגמת נפש עתידית ולאפשר למשפחה לנשום לרווחה".
לבדיקה וייעוץ ראשוני ללא תשלום – אנא בחרו את אזור מגוריכם:
לוקחים בחשבון שינויים צפויים במשק
חברוני מסביר כי "הצעד הראשון הוא שיחה שבה אנחנו מבינים מה הצרכים של הלקוח ואילו שינויים צפויים במהלך השנים, כמו למשל גידול בהכנסות, תכנון ילודה ועוד. כך אנחנו יכולים להעריך מה תהיה יכולת ההחזר גם בעוד כמה שנים. לאחר מכן, אנחנו מסבירים ללקוח מהן האפשרויות העומדות בפניו, ומהו תמהיל המשכנתה שאנחנו ממליצים עליו עבורו".
"חשוב להדגיש שאנחנו בונים לכל לקוח תוכנית כלכלית מותאמת אישית, שמביאה בחשבון גם את השינויים הצפויים במשק. אנחנו אוספים את כל הניירת הדרושה, פונים לבנקים ומנהלים איתם את כל המשא ומתן. הלקוח צריך להגיע לבנק רק כדי לחתום על המשכנתה, אחרי שהשגנו את התנאים הטובים ביותר. כמובן שבמעמד החתימה אנחנו בודקים את החוזה בשבע עיניים, כדי לוודא שהוא תואם את מה שסוכם מול הבנק".
"אני לא מוכן לקבל תשובה שלילית מהבנקים"
חברוני הוא חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות, מרצה בתחום וכן מנטור ליועצי משכנתאות מתחילים. במהלך שנות עבודתו יצר קשרים חזקים במערכת הבנקאית, כולל ערוצי תקשורת ישירים לבעלי תפקידים בכירים. "הקשרים הללו מאפשרים לי לקצר זמנים ולזרז הליכים, גם בתקופה שבה העומס בבנקים גדול", הוא אומר. "העובדה שאנחנו מנהלים את התהליך באופן דיגיטלי מאיצה גם כן את לוח הזמנים, ומאפשרת לנו להעניק שירות ללקוחות מכל מקום בארץ".
"הניסיון שצברתי מאפשר לי למצוא תמיד את התמהיל הנכון ביותר ללקוח, עם ההחזר הנכון ביותר והתנאים הטובים ביותר עבורו. אני לא מוכן לקבל תשובה שלילית, ואהפוך עולמות כדי לקבל ללקוח את המשכנתה שבניתי לו. מבחינתי אין 'אי אפשר', אלא רק 'איך אפשר', וזה מה שמנחה אותי הן בדיאלוג מול הבנקים והן בניתוח המצב ללקוח. לכן, אין כמעט מצב שבו לא אצליח למצוא פתרון, כולל מקרים מורכבים במיוחד", הוא מסכם.