בעידן הפוסט קורונה, יותר מתמיד, עסקים רבים נאבקים לשרוד ולהתקדם – אך אין להם את הכלים כדי להצליח. חברת מגדלור לעסקים פיתחה שיטה מיוחדת המסייעת לכל בעל עסק שמחויב לשינוי, לשפר את התוצאות העסקיות ב-30% לפחות, בתוך 180 יום
רוב העצמאים, חווים את אותו התסכול שנה אחר שנה. הם עושים את עבודתם היטב והלקוחות הקיימים מרוצים, אבל מאחר שמעולם לא למדו איך לשווק את העסק שלהם, הם מתקשים להגיע ללקוחות נוספים ולהגדיל את העסק. התוצאה היא במקרה הטוב, דשדוש במקום וחוסר הצלחה להעלות את העסק על מסלול הצמיחה.
זה מה שקרה לאורי בצרי, מתווך דירות מאזור השפלה שהרוויח בממוצע 25 אלף שקל בחודש, אבל ידע עמוק בפנים שבזכות המקצועיות שלו, הוא יכול להרוויח הרבה יותר. לאחר שלא הצליח לפרוץ בעצמו את תקרת הזכוכית, הוא חיפש מישהו שילמד אותו איך למקסם את הפוטנציאל שלו, וכך הגיע לחברת מגדלור לעסקים, המסייעת לעסקים קטנים ובינוניים.
"המומחים שלנו פיצחו יחד עם בצרי את המודל העסקי המיטבי לעסק שלו, כתבו תוכנית עסקית, ובנו תשתית שיווקית עבור העסק שלו, מתוך תובנה שעדיף לו להתמקד בשיווק נכסים מיד ראשונה", מסביר מוטי אזולאי, מנכ"ל ומייסד החברה. "כעבור מספר חודשים, כבר החל בצרי להרוויח 100 אלף שקל בחודש, תוך שהוא משווק בבלעדיות 220 דירות חדשות, מעסיק צוות של ארבעה עובדים, וממשיך להרחיב את העסק בהתמדה".
ערוצי השיווק הרגילים כבר לא מספיקים
אזולאי, דוקטורנט לניהול החוקר השבחת חברות בהשכלתו, מסביר כי "כיום, רוב העסקים הקטנים והבינוניים שמנסים להגיע לפריצת דרך כלכלית, פועלים בדרכי השיווק המסורתיות. הם מפרסמים בפלטפורמות הרגילות בדיגיטל ואמנם הם מקבלים פניות, אבל הן לא איכותיות מספיק והכמות שלהן אינה מספקת".
לדבריו, "תקציב הפרסום שלהם אינו מנוצל באופן יעיל כיוון שחסר להם ידע בשיווק, והם מתקשים לסגור עסקאות עם המתעניינים. הם יכולים להיות הטובים ביותר בתחומם, אך בגלל מחסור בידע שיווקי פרקטי, ידע פיננסי וכלים ניהוליים שיאפשרו להם למדוד ולשפר את הביצועים העסקיים בהתמדה – פשוט אין להם את היכולת לפרוץ קדימה".
"בדיוק כדי לתת מענה לנקודות אלה, פיתחנו תוכנית ליווי שמיועדת להניב לעסקים גידול של 30% לפחות בתוצאות העסקיות בתוך 180 יום, אם הם אכן מיישמים את התוכנית במלואה. מגיעים אלינו עצמאים רבים, בהם רואי חשבון, עורכי דין, רופאים, אדריכלים, מתווכים, אמנים, יועצים, מרצים, יזמים, אנשי בידור ועוד, והגישה הזו עוזרת לכולם, כאשר לרוב השיפור בתוצאות מהותי אף יותר מ-30%".
לבדיקת התאמתכם לתוכנית של מגדלור לעסקים, בחרו את האזור בו נמצא העסק שלכם:
משפרים את כישורי השיווק והניהול
כמי שניהל את הפעילות הקמעונאית של אפל בישראל (iDigital), כיהן כסמנכ"ל הפיתוח העסקי והריטייל של אלביט הדמיה, כמנכ״ל חברת בת בקבוצת אלקטרה נדל"ן וניהל את רשת חנויות בודי שופ, אזולאי מביא לשולחן סט כישורים ניהולי מרשים בתחום הפיתוח העסקי.
התוכנית שבנה יחד עם צוות החברה כוללת ליווי של מאמן עסקי בכיר לכל עסק, בשיטה ייחודית המציעה אימוני לייזר ממוקדי פעולות מסיביות, וכן מפגשים פרונטליים אישיים וקבוצתיים לאורך כל תקופת התוכנית. "חשוב להדגיש שאנחנו לא מבצעים עבור בעל העסק את השיווק והפרסום, אלא מלמדים אותו כיצד לעשות זאת בעצמו ולשמר את התוצאות אליהן הגענו בתהליך המשותף".
"התוכנית כוללת ליווי צמוד למשך שנה, תוך הגדרה ברורה של המטרות והיעדים ובקרה הדוקה על הביצועים. בסוף התהליך, בעל העסק יהיה מיומן בכל הכלים שיאפשרו לו לשווק את העסק בצורה המדויקת, החדשנית והאפקטיבית ביותר, להגדיל משמעותית את מספר הלקוחות המשלמים, וגם להבין לעומק בכל רגע נתון את מצבו הפיננסי של העסק, לאחר ששיפר את כישורי הניהול שלו. התוצאה היא לא רק גידול משמעותי בתוצאות העסקיות, אלא גם שליטה מלאה בעסק ויכולת לתכנן את המשך הצמיחה בעתיד".
העסק חווה צמיחה משמעותית בזמן קצר
אזולאי מספר על איתי חלף מחברת אקספו תעשיות תוכנה, שהגיע למאיץ כשהוא מוכר תוכנה לניהול חדרי כושר ובריכות שחייה. "הפיצוח הנדרש לאקספו כדי לפרוץ קדימה היה של המודל העסקי. ברגע שהעברנו את הלקוחות מתשלום רישיון לתוכנה לתשלום חודשי הכולל את השירות והתמיכה הצלחנו להגדיל את הרווח מהלקוחות ב-32% וכך לייצר מקור הכנסה קבוע ויציב".
קבוצת מגדלור לעסקים מתמחה בליווי עסקי שוטף, ומספקת גם שירותי ניהול חיצוני של חברות משפחתיות ופרויקטים אחרים, וכן ניהול הפרסום הדיגיטלי של העסקים העובדים בשיתוף פעולה עימה. ב-13 שנות הפעילות שלה, ליוותה הקבוצה מאות עסקים שהצליחו לשפר משמעותית את הישגיהם, בין היתר הודות לשיפור משמעותי במיומנויות המכירה וחיבור עסקי לנותני שירותים מהאיכותיים ביותר במשק.
"אני יכול להגיד חד משמעית, שזו התוכנית האפקטיבית ביותר בישראל לצמיחה עסקית", אומר אזולאי. "פיתחנו שיטה שעובדת ואנחנו מתחייבים לתוצאות. עסק שיקפיד לבצע את התוכנית במלואה, יראה איך מאמצי השיווק שלו מתחילים להניב פירות ולהביא לו עוד ועוד לקוחות ועסקאות מוצלחות. בעלות של 1,547 שקל לחודש (לפני מע"מ), אפשר להגיע לגדילה משמעותית של העסק, בזמן קצר. אנחנו חממה אמיתית לעסקים קטנים ומייצרים עבורם את כל התנאים לצמוח", הוא מסכם.