תקופת הקורונה היתה קשה מאוד עבור ישראלים רבים, שההכנסה שלהם נפגעה קשות או אפילו נעלמה כליל. משפחות רבות בישראל לא ישנות בלילה ומחפשות מוצא מהמצב הכלכלי הקשה שהן נקלעו אליו – עם חובות גדולים ועמידה בפני אובדן של כל מה שיש להן.
"מדובר באנשים שיש להם נכס בבעלותם, אבל המשבר הוביל לכך שהם אינם עומדים בתשלומים השוטפים ומכאן, הדרך קצרה לעיקולים והוצאה לפועל על הנכס ועד פשיטת רגל", אומר רוז'ה הינב מחברת קאסל, העוסקת בייעוץ להשגת הלוואות חוץ בנקאיות והבראה כלכלית כנגד נכסי נדל"ן.
"התוצאה היא מתח ולחץ גדולים מאוד. הבנקים ורוב גופי האשראי לא מסכימים לתת להם הלוואה, הם מרגישים שמיצו את כל האפשרויות ואם הם לא יעשו משהו במהירות, הם יכולים לאבד את ביתם.
"אנחנו שם בדיוק בשביל אותם אנשים. החברה שלנו מתמחה בהבראה כלכלית לאותם לקוחות מסורבי בנקים שסובלים מעיקולים, הוצאה לפועל וגם עבור פושטי רגל. אנחנו מכירים את כל התהליכיים שהם עוברים, מרגיעים אותם ומובילים אותם להבראה כלכלית עד יציאה מהסחרור האינסופי שהם נכנסו אליו", מסביר רוז'ה.
"דווקא כשאנשים צריכים הלוואה, הבנק מתעלם"
"דווקא כשאנשים נמצאים במקום הכי נמוך שלהם וחייבים הלוואה כדי לסגור את החובות ולחזור לתפקד באופן רגיל, הבנקים סוגרים להם את הדלת", אומר רוז'ה. "מספיק צ'ק אחד שחזר, או חודש אחד שהוראת הקבע לא כובדה, כדי לסמן מישהו כבעייתי כך שלא יוכל יותר לקבל הלוואה ומשם מתחיל הבלגן, עוד צ'ק חוזר ועוד הלוואה שלא משולמת ומגיעים למצב שכבר אין ממנו דרך חזרה".
הפתרון שמציעה קאסל, מדגיש רוז'ה, "מתאים רק לאנשים שיש להם נכס בבעלותם בארץ, והם חייבים לבצע תהליך הבראה כלכלית כדי לשרוד. אנחנו לא מלווים לקוח שרוצה ייעוץ לקבלת הלוואה כדי לטוס לחופשה או לשדרג את הרכב. אנחנו מומחים ומנוסים מאוד, בייעוץ להשגת הלוואה מסודרת בשוק החוץ-בנקאי, רק עבור מי שזקוק לזה באמת, למי שמוגדר כפושט רגל או נמצא בתהליך של עיקולים והוצאה לפועל".
עשו את הצעד הראשון בדרך להבראה כלכלית - כדי להתחיל בחרו את קבוצת גילכם>>
"כבר בשיחה הראשונה אנשים נרגעים"
"המטרה שלנו היא בסופו של דבר להגיע להבראה כלכלית, כדי שהלקוח לא יגיע שוב למצב בו הוא קורס פיננסית", אומר רוז'ה. "השלב הראשון הוא שיחת אפיון שנעשית ללא עלות, ובה אנחנו מבינים מה המצב של הלקוח ומה הצרכים שלו.
"מניסיון בליווי של אלפי לקוחות להשגת הלוואה, גיליתי שכבר בשלב הזה, אנשים מגיעים אלינו מבולבלים ולחוצים מכיון שהם מוצפים במידע חלקי או שגוי. כאשר הם מבינים שאנחנו יודעים באיזה מצב הם נמצאים, ומה צריך לעשות כדי לצאת מזה, הם מתחילים להרגיש רגועים יותר".
בשלב הבא, אומר רוז'ה, "אנחנו למעשה מחלצים את הלקוח מהבור שנפל אליו בטווח המיידי, כשאנחנו מלווים אותו להשגת הלוואה חוץ-בנקאית, ובונים עבורו תוכנית מימון מותאמת אישית. בניגוד לחברות אחרות שפועלות בתחום, השירות שלנו לא נגמר כאן, אלא זו רק ההתחלה. במקום להשאיר את הלקוח לגורלו, אנחנו ממשיכים ללוות אותו כדי לוודא שהוא עולה על דרך הישר בהתנהלות פיננסית.
"אחרי שנתיים שלוש, אם הוא מצליח לעמוד בתוכנית ההבראה הכלכלית שיצרנו עבורו, נשמח ללוות אותו בחזרה לבנק, כדי שיוכל לקבל הלוואה חדשה בריביות נמוכות יותר, וכך יחסוך כסף. המטרה היא להגיע להבראה כלכלית מלאה".
"הצלחנו גם במקרים שנראו חסרי סיכוי"
רוז'ה מדגיש כי "מתוך תחושת אחריות כלפי הלקוחות שלנו, אנחנו עוזרים ומלווים במציאת הלוואה רק למי שאנחנו יודעים שיוכל לעמוד בה. לשמחתנו, הניסיון הרב שלנו יחד עם מחלקה משפטית ומחלקה תפעולית חזקות שיש לנו בקאסל, מאפשרים לנו לטפל גם במקרים מורכבים שנראים חסרי סיכוי.
"בחזית הפיננסית, מחלקת הייעוץ המקצועית והמחלקה המשפטית שלנו יודעות להציע פתרונות יצירתיים לבעלי נכסים , כגון : משכנתא חוץ בנקאית עד 15 שנה, הלוואות גישור עד 3 שנים, איחוד הלוואות והקטנת החזר חודשי, ועד משכנתא הפוכה לגיל השלישי.
"המטרה שלנו בקאסל היא לעזור לאנשים לקבל את ההחלטה הכי נכונה עבור עצמם ולעמוד שוב על הרגליים בכוחות עצמם. אולי זה נשמע כמו קלישאה אבל הסיפוק הגדול ביותר שלנו", מסכם רוז'ה הינב, "זה לראות לקוח מתרגש בסיום התהליך כשהוא מודה לנו ויוצא לדרך חדשה".
עשו את הצעד הראשון בדרך להבראה כלכלית - כדי להתחיל בחרו את קבוצת גילכם>>
*החברה אינה נותנת אשראי ואינה עוסקת במתן אשראי. החברה הינה יועצת פיננסית בלבד וההתקשרות לקבלת הלוואה הינה בין הלקוח לגורם המממן.